Sivut

torstai 2. tammikuuta 2014

Huoneentaulu

Lapsuudessani oli seinällä huoneentaulu useissa kodeissa. Siinä oli yleensä hengellinen sanoma. 
Joulun aika saa miettimään omaa uskoaan. Lapsena, kun vanhempani kuolivat, minulle kerrottiin, että  äiti ja isä ovat taivaassa Jumalan luona,  vaikka arkku laskettiin hautaan, ja että, minullakin on mahdollisuus päästä taivaaseen. Jeesus on sen tien valmistanut. Se riitti neli- ja viisivuotiaalle. Äiti sanoi aina, että vaikka hän ei näkisi pahoja/luvattomia tekoja, niin Jumala näkee ja kuulee kaiken. Se on ollut tarkeä tieto elämän koukeroissa ja on saanut miettimään tekemisiään. Lähimmäinen, naapuri oli tärkeää huomioida teoissaan. Lähimmäinen oli myös suuressa maailmassa, jota varten kävimme lähetyspiirissä eri kodeissa. Ihmettelin aina, miksi villasukkia tehtiin afrikkalaisille.

Tämä huoneentaulu on kuvattu pelastusarmeijassa. 




5 kommenttia:

Sulo Heinola kirjoitti...

Mietelauseet seinällä ja postikortilla saavat aikaan uusia ajatuksia.
Huoneentaulun on syytä olla lyhyt ja ytimekäs että jokainen vieras ehtii sen lukea.
Pitkiäkin ohjeita joskus näkee ja nekin voivat saada lukijansa hyvälle tuulelle.

ritvaliisa kirjoitti...

"Oma koti kullan kallis.",
"Rakkaus kaikki voittaa."
olivat myös merkatut tauluihin ohjeiksi lapsuuskodissani. Äitini valokuva-albumissa olleissa postikorteissa oli raamatunlauseita. Isäni oli mm. lähettänyt äidille sellaisen kortin.

HanneleKristiina kirjoitti...

Meilä ei ole koskaan ollut huoneen taulua, mutta Vivamossa niitä on useampikin. Huoneessa, jossa usein asustan on Raamatun lause. " minä olen tie, totuuus ja elämä" Olen sen kuvannut valokuvksi itselleni.

HanneleKristiina kirjoitti...

Jatkoa vieläedelliseen. Olen iloinen että tämä huoneeentauli on kuvattu juuri Pelastusarmeijassa. Olen lapsena käynyt siellä pyhäkoulua j aollut nuorisokitaransoittaja. Kiitos tästä.

ritvaliisa kirjoitti...

Kiitos HanneleKristiina! Huoneentaulut saavat ajattelemaan ja muistot heräävät. Vivamossa tosiaaan on huoneissa kauniit huoneentaulut Raamatun teksteistä.
Lauantaisin käyn Pelastusarmeijassa laulamassa, jos vain olen Tampereella. Tyttäreni oli Pelastusarmeijan kesäleireillä.